تجمع اعتراضی بحرینی های مقیم لندن در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، تجمع كنندگان كه پرچم های بحرین و پلاكاردهایی بر ضد رژیم آل خلیفه در دست داشتند، سكوت مجامع بین المللی و دولت های غربی را در مقابل ادامه سیاست سركوب و ارعاب دولت بحرین محكوم كردند.

آنان با سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی و عربی از دولت انگلیس خواستند برخورد دوگانه با انقلاب مردم بحرین را كنار بگذارد و برای توقف سركوب، به طور واقعی به رژیم آل خلیفه فشار بیاورد.

آنان شعار می دادند: مرگ بر آل خلیفه، مرگ بر آل سعود، بحرین را آزاد كنید، كشتار معترضان را متوقف كنید، فروش سلاح به رژیم بحرین باید متوقف شود، حامیان حقوق بشر كجا هستند؟ و ...

تعدادی از شركت كنندگان در این تجمع به نشانه ابراز همدردی با معترضان در داخل بحرین، ماسك های ضد گازهای شیمیایی و اشك آور به صورت خود زده بودند.

طی ماههای اخیر چندین نفر از معترضان بحرینی بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی و اشك آور استفاده شده توسط نیروهای امنیتی كشته و مجروح شده اند.

تجمع كنندگان همچنین عكس هایی از برخی كشته شدگان و شكنجه شدگان بحرینی را در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس به نمایش گذاشتند.

چند تن از شركت كنندگان در این تجمع در گفت و گوهای كوتاهی با خبرنگار ایرنا، سیاست های غرب را در قبال انقلاب مردم بحرین منافقانه خواندند و تاكید كردند: دولت های غربی و از جمله انگلیس در حالی كه از قیام مردم در مصر، تونس، لیبی و ... حمایت كردند، اما در مورد بحرین همچنان سكوت اختیار كرده اند و حاضر نیستند كوچكترین حمایتی از جنبش دموكراسی خواهی مردم بحرین بكنند.

آنان افزودند: برخی از كشورهای غربی نیز همچنان به فروش سلاح و تجهیزات سركوب به رژیم بحرین ادامه می دهند و متاسفانه در این زمینه منافع مادی خود را به مسائل حقوق بشری و ... ترجیح می دهند.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز همزمان با 14 فوریه سالروز آغاز اعتراضات مردمی در بحرین، ادامه سركوب این اعتراضات توسط رژیم آل خلیفه را محكوم كرد.

این نهاد حقوق بشری روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: یك سال از آغاز جنبش دموكراسی خواهی در بحرین گذشت و جامعه بین المللی همچنان به سكوت خود در قبال سركوب مردم بحرین ادامه می دهد.

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: بسیار مهم است كه به یاد داشته باشیم، جنبش دموكراسی خواهی در بحرین تنها خیزش مردمی در جهان عرب بود كه با تجاوز نیروهای نظامی خارجی(عربستان سعودی و امارات) سركوب شد.

'مردم بحرین در این مدت رنج و عذاب شدیدی را متحمل شده اند. سركوب نظام مند و شدید معترضان مسالمت جو از جمله مدافعان حقوق بشر و پزشكان و كاركنان بخش بهداشت و درمان بخوبی مستندسازی شده است.'

كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با اشاره به گسترش انقلاب های مردمی در جهان عرب، نوشته است: انقلاب ها احتملا در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش می یابند ولی در منطقه خلیج فارس وضعیت همچون سابق است. اگر ما می خواهیم كه سخنان مان در مورد دموكراسی خواهی واقعی جلوه كند باید به سكوت خود در قبال وضعیت مردم بحرین پایان دهیم.

'حق تعیین سرنوشت و برخورداری از یك دولت مستقل و دموكراتیك همانگونه كه حق مردم سراسر جهان است، حق مردم بحرین نیز می باشد.'

این نهاد حقوق بشری در پایان بیانیه خود تاكید كرده است: زمان آن فرارسیده است كه به ریاكاری و پیروی از معیارهای دوگانه پایان داده شود و انقلاب مردم بحرین نیز همانند دیگر انقلاب های مردمی در جهان عرب به رسمیت شناخته شود.

بر اساس گزارش منابع خبری، مردم بحرین به مناسبت نخستین سالگرد قیام خود علیه رژیم آل خلیفه طی دیروز و امروز دست به اعتراضات گسترده در نقاط مختلف آن كشور زده اند كه این اعتراضات با واكنش خشونت بار نیروهای امنیتی مواجه شده است.

طی یك سال گذشته بیش از 60 نفر از معترضان بحرینی كشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند. در این مدت چند هزار نفر از معترضان نیز بازداشت شده اند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: درختان , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: